Přijatá zpráva - vysvětlení, doplnění, změna dokumentace

Zadávací řízení Upgrade, servis a podpora informačního systému FaMa+
Odesílatel Robert Páleník
Organizace odesílatele Projektová kancelář Kraje Vysočina, příspěvková organizace [IČO: 71294376]
Příjemce Všichni (včetně veřejnosti)
Datum 20.12.2023 15:46:24
Číslo jednací ve SpSl nepřiděleno/neuvedeno
ID ve SpSl nepřiděleno/neuvedeno
Předmět Re: Žádost o vysvětlení zadávací dokumentace (1)

Vážení,

v příloze Vám v zastoupení zadavatele zasíláme vysvětlení zadavatele (č.1) včetně příloh.

S pozdravem,

Robert Páleník


Přílohy
- DI1.zip (1.27 MB)

Původní zpráva

Datum 18.12.2023 11:18:04
Číslo jednací ve SpSl nepřiděleno/neuvedeno
ID ve SpSl nepřiděleno/neuvedeno
Předmět Žádost o vysvětlení zadávací dokumentace

Dobrý den,

prosíme o vysvětlení zadávací dokumentace.

Dotaz č.1.

V rámci zadávací dokumentace část 6_smlouva dokument priloha6ZD_fama_servis_final.docx v bodě 5.8. a) uvádí zadavatel:
„cena servisních služeb v kategorii „technické podpory a vývoj“ poskytnutých Poskytovatelem, a to dle hodinové sazby servisu [bude doplněno Kč bez DPH dle položkového rozpočtu z nabídky] a času skutečně, prokazatelně a účelně stráveného Poskytovatelem při poskytování těchto služeb v příslušném kalendářním čtvrtletí,“

Rozumí uchazeč správně, že v rámci kategorie služeb Technická podpora a vývoj není stanoven předplacený rozsah hodin ani stanoven maximální rozsah hodin ve vykazovaném časovém období, tudíž, že Poskytovatel bude oprávněn vždy fakturovat celý rozsah služeb akceptovaných Objednatelem v daném časovém období?

Dotaz č.2.

V rámci zadávací dokumentace část 6_smlouva dokument priloha6ZD_fama_servis_final.docx v bodě 5.8. b) uvádí zadavatel:
„paušální čtvrtletní odměna (čtvrtletní paušál servisu) ve výši [bude doplněno Kč bez DPH dle položkového rozpočtu z nabídky] zahrnující:
● servisní pohotovost dle čl. 2.4 této smlouvy,
● servisní služby v kategorii „řešení incidentů“ poskytnuté Poskytovatelem v příslušném čtvrtletí,
● servisní služby v kategorii „maintenance“ poskytnuté Poskytovatelem v příslušném čtvrtletí.“

Dále pak v příloze č.1 citovaného dokumentu ve specifikaci služeb kategorie Maintenance uvádí:
„…Služby poskytované v rámci Maintenance:
- přístup k opravným balíčkům;
- pravidelná profylaxe IS;
- úprava IS dle legislativních změn;
- aktualizace a upgrade SW a firmware včetně instalace;
- optimalizace, identifikace výkonnostních problémů apod.;
- provoz Service desk a hotline.
- poskytování testovacího prostředí
- aktualizace provozní dokumentace“

Rozumí uchazeč správně, že služby v kategorii Maintenance budou vždy Poskytovatelem fakturovány formou fixního paušálního poplatku bez ohledu na to, jaké reálné služby ve vykazovaném časovém období byly realizovány a akceptovány?
Uchazeč upozorňuje na skutečnost, že tento aspekt způsobí značné a neefektivní navýšení ceny služeb Maintenance, jelikož uchazeč nemůže předem stanovit rozsah pracností vyplývající z realizací např. legislativních změn, požadavků Objednatele na rozsah profylaxí apod. Na tuto skutečnost poukazoval uchazeč již v rámci předběžné tržní konzultace v bodu 1.4. a 5.7b., která následně nebyla zohledněna v zadávací dokumentaci Jako ekonomicky efektivní řešení navrhuje úpravy do návrhu smlouvy dle připojené přílohy.

Dotaz č.3.
V rámci zadávací dokumentace část 2_technické dokument priloha2ZD_Upgrade FAMA_final.docx uvádí zadavatel:
„harmonogram realizace dodávky řešení do 20 týdnů ode dne účinnosti servisní smlouvy“

Rozumí uchazeč správně, že upgrade všech šesti instancí IS má zrealizovat za 20 týdnů? Vzhledem ke skutečnosti, že se upgrade týká šesti individuálně řešených instancí IS je uvedená doba pro realizaci upgradu v rozporu s dříve uváděnými termíny a pro uchazeče by znamenala nasazení takového rozsahu realizačních a řídících kapacit lidských zdrojů, které se promítne negativně do navýšení ceny. Jako ekonomicky efektivní řešení navrhuje úpravu do Přílohy č.2. Zadávací dokumentace: „harmonogram realizace dodávky řešení do 40 týdnů ode dne účinnosti servisní smlouvy“.

Dotaz č.4.
V rámci zadávací dokumentace část 6_smlouva dokument priloha6ZD_fama_servis_final.docx v bodě 5.17. a) uvádí zadavatel:
„Objednatel si v souladu s § 100 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „ZZVZ“), vyhrazuje změnu ceny servisních služeb takto: Cena j může být na základě dohody smluvních stran každoročně zvýšena, nebo snížena o polovinu počtu procentních bodů (p.b.), kterými došlo ke změně průměrné hrubé měsíční mzdy specialistů v oblasti ICT (třída a skupina klasifikace CZ-ISCO – 25 Specialisté v oblasti ICT), ke dni výročí této smlouvy vyplývající z výsledků šetření ISPV (Informační systém o průměrném výdělku) uveřejněných na https://www.ispv.cz/ , nebo z výsledků šetření obdobného charakteru tyto výsledky nahrazující, nebudou-li výsledky šetření ISPV dostupné. K této změně dojde nejdříve v prvním kalendářním roce následujícím po roce, ve kterém nabyla tato smlouva účinnosti.“

Co se stane v případě, že jedna ze smluvních stran nebude s navýšením ceny kvůli inflaci souhlasit? Pokud by tím ustanovením změna ceny byla defacto zablokována, doporučujeme, aby se znění předmětného bodu smlouvy změnilo na:

Objednatel si v souladu s § 100 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „ZZVZ“), vyhrazuje změnu ceny servisních služeb takto: Cena bude každoročně zvýšena, nebo snížena o počet procentních bodů (p.b.), kterými došlo ke změně průměrné hrubé měsíční mzdy specialistů v oblasti ICT (třída a skupina klasifikace CZ-ISCO – 25 Specialisté v oblasti ICT), ke dni výročí této smlouvy vyplývající z výsledků šetření ISPV (Informační systém o průměrném výdělku) uveřejněných na https://www.ispv.cz/ , nebo z výsledků šetření obdobného charakteru tyto výsledky nahrazující, nebudou-li výsledky šetření ISPV dostupné. K této změně dojde nejdříve v prvním kalendářním roce následujícím po roce, ve kterém nabyla tato smlouva účinnosti.“


Dodavatel navrhuje zadavateli, aby v rámci institutu odpovědí na žádost o vysvětlení zadávací dokumentace provedl následující změny smlouvy viz. připomínky účastníka formou revizí v přiloženém dokumentu Návrhu smlouvy. Cílem připomínek účastníka je zpřesnit požadavky zadavatele na předmět plnění a další ustanovení návrhu smlouvy tak, aby text návrhu smlouvy co nejvíce respektoval definované požadavky zadavatele, ale i aby účastníkem nabízená cena za definované plnění mohla být hospodárná a efektivní.


Přílohy
priloha6ZD_fama_servis_upr..docx (103.69 KB)