Přijatá zpráva - vysvětlení, doplnění, změna dokumentace

Zadávací řízení DNS102 až DNS113 - ZNP
Odesílatel Petra Grmelová
Organizace odesílatele Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace [IČO: 00090450]
Příjemce Všichni (včetně veřejnosti)
Datum 12.10.2021 08:18:09
Číslo jednací ve SpSl KSAÚSVPO/016335/2021
ID ve SpSl 1050975
Předmět Vysvětlení / Doplnění / Změna zadávací dokumentace

Dobrý den,

zadavatel obdržel následující dotaz:

Dotaz:
1) prosím o zdůvodnění požadavku u nákladních pneumatik na max. hmotnost 70kg. Podle mého názoru je vyšší hmotnost pneumatiky známkou její robustnosti a odolnosti - toto je důležité v těžkém regionálním provozu
2) proč je u vodících pneu na přední nápravu zejména u vozidel Iveco vyžadován zátěžový index 164, když technický průkaz vyžaduje zpravidla zátěžový index 160.

Odpověď:
1) Renovovaní výrobci vyrábí nákladních pneu s ohledem na ekonomické, environmentální požadavky současné autodopravy a nízká hmotnost pneu je jedním z faktorů.
Hmotnost pneu je pro nás tedy důležitá z výše uvedených důvodů. Vyšší hmotnost pneu taktéž více zatěžuje geometrii náprav. Jedná se o velice důležitou součást podvozku, na kterou nechceme zbytečně přenášet další zátěž.
2) Požadujeme vyšší zátěžový index z důvodu častějšího používání předsazené čelní radlice v zimním období, a tím i vyšší namáhání pneu.

S pozdravem
Ing. Petra Grmelová