Přijatá zpráva - vysvětlení, doplnění, změna dokumentace

Zadávací řízení Hlavní prohlídky mostů v roce 2023
Odesílatel Alena Janoušková
Organizace odesílatele Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace [IČO: 00090450]
Příjemce Všichni (včetně veřejnosti)
Datum 10.03.2023 13:28:24
Číslo jednací ve SpSl KSAÚSVPO/003742/2023
ID ve SpSl 2277588
Předmět Re: Žádost o vysvětlení zadávací dokumentace-upr.

Dne 9.3 2023 zadavatel obdržel následující dotaz:

Zadavatel v čl. 9.2.1. Výzvy stanovil: "Technickou kvalifikaci splní účastník poptávkového řízení, který předloží seznam minimálně 20 (dvaceti) obdobných zakázek na služby, které realizoval v posledních třech letech s uvedením objednatele (název, sídlo, IČ), ceny a doby plnění služby. Za obdobné zakázky jsou považovány dokončená provedení hlavních prohlídek mostů a zpracování výstupů z těchto prohlídek v souladu s ČSN 73 6221 a Metodickým pokynem „Oprávnění k výkonu prohlídek mostů pozemních komunikací“, schválených MD-OPK čj. 130/2016-120-TN/8." Zadavatel současně v čl. 1.3 Výzvy rozdělil předmět veřejné zakázkou na pět částí, kdy si dodavatel může zvolit na které části podá svoji nabídku. Postupem zadavatele tak vzniká nelogická situace, kdy stejný počet referenčních zakázek musí dodavatel předložit bez ohledu na to, zda svoji nabídku podává na jednu nebo všech pět částí. V případě části 3 je dokonce plánováno jen 15 hlavních prohlídek, přičemž k podání nabídky na plnění této části veřejné zakázky je nutné prokázat dvacet obdobných zakázek. To je zjevně nepřiměřený požadavek. Taková situace je v podstatě přímým popřením zásady, že kvalifikace musí být stanovena přiměřeně rozsahu a složitosti plnění veřejné zakázky. Tento princip by pak měl platit též pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, neboť i pro tyto platí zásady uvedené v §6 ZZVZ, tj. zejména zásada přiměřeného zadávání veřejných zakázek. Krajská správa a údržba silnic Vysočina, příspěvková organizace Kosovská 1122/16 586 01 Jihlava IČO: 00090450 Sídlo a fakturační adresa: Tel.:+420 221 489 111 IČ: 03579727, DIČ: CZ03579727 INSET s.r.o., Lucemburská 1170/7, 130 00 Praha Fax:+420 266 311 212 zapsán v OR u MS v Praze, oddíl C, vložka 234236 e-mail: inset@inset.com www.inset.com KB Praha, číslo účtu: 90303071/0100 Dále ve vztahu k požadavku na přiměřené zadávání veřejných zakázek musíme zmínit též skutečnost, že obecně požadavek na 20 obdobných zakázek se nám jeví jako přehnaný. Takto drakonický požadavek bude od podání nabídky odrazovat řadu jinak odborně schopných subjektů a bude tak bezdůvodně omezovat hospodářskou soutěž. Dovolujeme si tak zadavatele požádat, aby jednak snížil celkový počet požadovaných obdobných zakázek a jednak tyto diferencioval po jednotlivých částech veřejné zakázky. Ještě se Vás dovolíme dotázat, zda nedošlo z vaší strany k administrativní chybě a požadavek měl být spíše stanoven na minimálně 20 provedených hlavních prohlídek místo 20 obdobných zakázek.

Zadavatel odpovídá takto:
Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení hlavních prohlídek mostů, zadavatel tedy nevidí jako zavádějící označení požadavku „obdobných zakázek na služby“ v odst. 9.2.1. Technické kvalifikace. Součástí zadávací dokumentace je zároveň formulář F2-1 Čestné prohlášení, ve kterém jsou podrobnosti požadavku referenčních služeb rozepsány.

Jelikož se veřejná zakázka týká celkem 175 mostů, což u většiny částí kromě části 3 činí více než 30 mostů, trvá zadavatel i nadále na minimálním stanoveném počtu 20 referenčních mostů jako adekvátním množství pro prokázání kvalifikace.

Termín pro podání nabídek se nemění.